Anglie studijní pobyt 2019

13. 05. 2019

Výlet do Anglie

V pondělí 6. 5. 2019 jsme se vydali společně s panem učitelem Bradáčem a paní učitelkou Kefurtovou do Anglie.

Nejprve jsme museli zdolat dlouhou cestu přes několik zemí a ve Francii v přístavu Calais jsme Eurotunelem podjeli kanál La Manche. První, co jsme v Anglii spatřili, byl Stonehenge. Po dalších pěti hodinách cesty jsme dorazili do překrásného přístavního městečka Torquay. Po zbytek dne jsme procházeli turisticky známá místa Torquay a večer už na nás čekaly naše hostitelské rodiny.

Každé ráno jsme dostávali typický čaj s mlékem a třeba cereálie. V kuchyni na nás čekal obědový balíček, který se skládá ze sendviče, ovoce, brambůrek a čokoládové tyčinky.

Jaký by to byl výlet do Anglie, kdyby nás nezastihl déšť? Hned druhý den v Dartmooru jsme promokli na kost, ale poté nás čekalo sladké zahřátí v podobě „cream tea“ - jakési buchty namazané smetanou a marmeládou s šálkem černého čaje.

Další dny jsme navštívili gotickou katedrálu v městě Exeter, ochutnali tradiční pokrm „fish and chips“ v městě Dartmouth a také pozorovali azurově modré moře pod zříceninou hradu Tintagel.

V neděli nastal den, na který jsme se všichni těšili. Výlet do Londýna! Naše prohlídka hlavního města začala plavbou lodí po řece Temži. Z ní jsme zahlédli nejvyšší budovu v Londýně – The Shard (Střep) a také proslulý Tower Bridge. Vystoupili jsme u Big Benu, který byl však schován pod lešením. Prošli jsme kolem budov Parlamentu a dali si náš obědový balíček v St. James Park, kde jsme potkali pár fotogenických veverek. U Buckinghamského paláce jsme bohužel královnu Alžbětu nezahlédli, ale zato kapitána Nelsona na Trafalgarském náměstí ano. Naše kroky dále směřovaly přes China Town až k atrakcím London Eye , kde jsme měli celý Londýn jako na dlani, nebo do děsivého London Dungeon. Poslední pózování u červených telefonních budek, schránek a černých taxíků a vyrážíme na cestu zpět.

Domů jsme přijeli s mnoho dárečky, tisíci fotek a spoustou zážitků.

Alžběta Nováková, Klára Endrštová, Aneta Ivančíková (žákyně 8.A)